Tietgen_Foto1

Ny identitet til merkantile skoler på fyn skabt på essensen,
“for fremtiden”. Hvorfor? For fremtiden.

En uddannelsesinstitutions fineste opgave er at forberede sine ”kunder” på fremtiden ved at tage udgangspunkt i fortiden. Det, Tietgen sælger, er en rejse fra et punkt til et andet i livet – en rejse, hvor man lærer noget og ruster sig til fremtiden. Med et vidt spænd af uddannelsestyper fra helt unge handelsskoleelever til direktører på efteruddannelse, er det fællesnævneren for deres målgruppe – de er der for fremtidens skyld.

CVI: Historie uden moderne er gammelt og støvet. Moderne uden historie er hult og uvedkommende. Men sammen kan de noget. Tietgens nye identitet trækker referencer tilbage til funktionalismen og placerer sig et sted mellem det klassiske og moderne.

Inspirationen er hovedbygningens solide arkitektur, struktur og geometri med referencer til klassisk dansk design, funktionalisme og kubisme. Sådan vil Tietgen se ud – for fremtiden.

LOGO: Som uddannelsesinstitution og som studerende har omverdenens konstante ændringer indflydelse på ens hverdag og fremtidsmuligheder. For at forberede sig på fremtiden kræver det, at man er forandringsvillig og kan tilpasse sig. Derfor symboliserer Tietgens nye logo dynamik og forandring. Det er en modulær cirkel bestående af halvcirkler, der kan cirkulere om midteraksen. Alt efter hvilken afdeling af uddannelsesinstitutionen, man har berøring med, vil man møde logoet på forskellige farvebaggrunde fra Tietgens nye farveunivers.

Tietgen_Foto2

Tietgen_Foto3

lanceringskampagne

Print

Tietgen annoncer

Tietgen annoncer

Postkort / Go Card

Tietgen annoncer