DanskiAnn_215x290mm.screen

KAMPAGNE TIL PROMOVERING AF PUMAS BANEBRYDENDE HÅNDBOLDSKO ACCELERATE V TRICKS.

Puma skulle lancere deres nyeste model af håndboldskoen Accelerate V Tricks.

Det er en farverig sko, og, som navnet antyder, en perfekt sko til tricks og skarpe opbremsninger, afsæt og vendinger på håndboldbanen. Vi hittede på sloganet “Colour Your Game” og designede en kampagne, der visuelt trækker skoens farver med ud i spillet. Sammen med Runolfur Gudbjoernsson / Photopop i Aarhus skød vi nogle dynamiske billeder af Rikke Skov og Michael V. Knudsen samt en række packshots af skoen, der både fås i en dame- og herreudgave.

Efterfølgende blev farveuniverset designet af den brasilianske designer Adhemas Batista. Se flere af hans fantastiske illustrationer på: www.adhemas.com.

Intern markedsføring i salget af Accelerate V Tricks
70% af alle beslutninger om hvilket produkt, forbrugeren vælger at lægge i kurven, træffes først i butikken. Butikken er derfor den vigtigste arena i forbindelse med slaget om kunderne. Vi anbefalede derfor PUMA at allokere en stor procentdel af deres kampagnebudget til intern markedsføring i de butikker, hvor skoen skulle sælges. Over 200 butikker og deres ansatte skulle have Accelerate V Tricks top-of-mind når kunderne ville købe håndboldsko.

Vi koncentrerede os om, hvordan personalet bedst motiveres til at skabe det største gennemsalg på kampagner. Denne indsigt skabte fundament for at lave salgsunderstøttende materialer. Vi ville gøre det sjovt og enkelt at sælge skoen.

Vi producerede derfor et microsite til personalet, hvor de fik mulighed for, i god tid inden kampagnen startede, at lade sig inspirere af landsholdets syn på skoen via interviews med Michael V. Knudsen og Rikke Skov. De fik også trykte materialer, tips, ideer og storytelling om skoen, som kunne assistere dem i salget.

Sidst men ikke mindst lancerede PUMA en salgskonkurrence, der ville slå alt, hvad salgspersonalet tidligere havde set på en måde, hvor de samtidigt fik manifesteret PUMA som brand og udvidet relationen til butikspersonalet i alle danske sportsbutikker. Kampagnen med Accelerate V Tricks er en af PUMAs mest succesfulde kampagner målt på gennemsalg i butikkerne.

DanskiAnn_215x290mm.screen