NameitTopHvid2

fra varemærke til global mærkevare

Da bureauet fik opgaven, var visionen klar: name it ønskede at skabe verdens stærkeste børnetøjsbrand. Ledelsen vidste, at hvis visionen skulle lykkes, krævede det sammenhængskraft, ambition og dedikation. Der skulle skabes en stærk brandplatform bygget på globale forbrugerindsigter samt virksomhedens arv og produkt. Brandplatformen skulle fungere på tværs af virksomhedens 19 markeder over hele verden og manifesteres i alle kontaktflader mellem kunden og name it.

Vi kortlagde kunderejsen, analyserede markeder, konkurrenter, forbrugere, virksomhedens kultur og produkter. På baggrund af analysen udviklede vi en ny brandidentitet og brandplatform samt et brandkoncept. Konceptet skulle være limen, der holdt alle de kommunikative og designmæssige elementer sammen til en helstøbt oplevelse af name it for kunder og medarbejdere. Konceptets byggeklodser blev 5 brandaktiveringsværdier, som i dag gennemsyrer hele virksomheden i alle kontaktflader: Design, butiksindretning, marketing, emballage, content marketing, website, webshop, B2B kommunikation, messer og intern kommunikation.

Løsningen har givet name it en stærk brandplatform, som har skabt sammenhængskraft mellem alt, hvad name it siger og gør. Samtidig har de butikker, der har implementeret konceptet 100%, oplevet en væsentlig vækst i omsætningen.

Det grafiske univers, vi udviklede, havde fokus på farver og fantasi. Et formsprog inspireret af origami, stofstrukturer og børns vidunderlige tilgang til verden.

Den nye brandplatform er unik, global, kommerciel og langtidsholdbar. Universets fem grundværdier: Be Active, Be Creative, Be a good Friend, Be Green og Be Caring udfoldes nu i hele verden gennem projekter, der manifesterer brandets holdninger. F.eks. er name it nu en vigtig del af projektet I:CO, som afspejler deres indsats for genbrug og bæredygtighed.

name it ønskede at skabe et unikt og stærkt kommercielt univers, og et brand baseret på relevans og mening. De er godt på vej.

Vi leverede:
– Analyser
– Brandplatform
– Brandbook
– Brandkoncept
– Grafisk univers
– Emballage design
– Website og shop
– Digital strategi
– Event & kickoff (400 deltagere fra hele verden)
– Butikskoncept
– Intern markedsføring af det nye koncept
– Brandaktiveringsplan

Montage3NameIt

julekampagne

JulNameIt