REPOS_Topbanner_Booster

FAXE KONDI BOOSTER – EN DÅSE FULD AF GOD ENERGI…

Faxe kondi Booster er en energidrik brygget på en blanding af koffein og druesukker. Den konkurrerer med de andre energidrikke Red Bull, Monster, Cult etc… Da vi startede samarbejdet med Royal Unibrew i 2012, havde Boosteren ikke nogen profil. Den var en Faxe Kondi line extension, man ikke lige vidste, hvad skulle være. Så vores første opgave var at positionere den.

Man kunne vælge mange veje. Sport eller sex var oplagt, men der sad Red Bull, Monster og Cult godt på tronen i forvejen. Vi valgte at gå med et koffein promise. Boosteren giver dig ikke blot energi i kroppen, men den får også pæren til at lyse skarpere. Den gør dig kvik.

Vi valgte at foreslå et samarbejde med stand-up scenen i Danmark. Stand-uppere er kvikke i låget, og hele comedy grebet passede godt til målgruppen på 18 – 30 år. Vi sponserede Zulu Comedy Galla men også MC fight night for at give Boosteren endnu mere kant. Og det var en del af briefet fra RU. Giv den kant.

To af de mest “kantede” humorister, vi kender, er Michael Wulff og Anders Morgenthaler. Vi foreslog at skabe Boosterens personlighed i samarbejde med dem. Den skulle være sympatisk og kvik men også lidt for meget. Ellers ville den ikke blive sjov. Det meste, der er sjovt på den lang bane, kradser lidt på den korte. Man skal lige vænne sig til “personligheden”. Det er Esben Pretzmann, der er Boosters stemme.

Sammen med Wulff & Morgenthaler designede vi produktets personlighed, producerede film, print, social content etc. Desuden udviklede vi en Booster-app til smart phones. Når man køber en Booster, får man et gratis grin med. Ligesom Gajol leverer et godt råd på pakken, leverer vi en joke. Man scanner dåsen med sin app, og så begynder den at snakke… Sammen med Wulff og Morgenthaler producerede vi mere end 100 jokes, dåsen kunne fortælle random.

butik

REPOS_15_Booster

lufthavn

Airport.grøn

annoncer

Ann_1Booster

film

sociale medier (content management)

På Facebook og Instagram havde vi en konstant dialog kørende. Vi udgav nye ting hver uge; konkurrencer, jokes, kommentarer, nyheder og news jacking.

Altsammen med det formål at levere god energi. Den daglige interaktion på Facebook steg med ca. 600%, og Booster fik mere end 10.000 nye fans i perioden.

Montage_Social.Booster

behind the scenes