KENDSKABSKAMPAGNEN DER BLEV TIL EN VISIONÆR BYGGEDRØM. DRØMMEN OM SKILØB I ET LAND UDEN HØJE BJERGE.

Danski har i mere end 30 år været blandt Danmarks førende udbydere af skirejser. De ønskede at løfte deres kendskab og være kendt for at være dem, der – ligesom deres gæster – elsker skiløb. Vi oprettede bevægelsen ”Skiløb til folket”, som kommunikationsplatform for Danski. Danski ønsker mere og bedre skiløb til alle i Danmark – så mange danskere som muligt skal have muligheden for at opleve skiløbets glæder og tilfredsstillelse, og Danski skal hjælpe med at skabe rammerne for det. Det er missionen. På den måde kan Danski tale om den passion, de har tilfælles med 600.000 danske skiløbere – nemlig skiløbet – og skabe en relation til dem på et helt reelt grundlag.

Under en uformel Danski-snak kom spørgsmålet pludseligt op: Hvorfor har vi egentlig ikke en skidome i Danmark? Man har flere i Holland og Tyskland – ja selv Dubai. Hvorfor skal vi danskere ikke have lov til at opleve skiløbets glæder i vores eget land? Vi lavede et par hurtige skitser af en skidome og præsenterede dem for Danski. De kunne fortælle os om flere strandede skidomeprojekter i Danmark gennem tiden, men de syntes, at idéen var interessant. Og hvis det skulle have nogen gennemslagskraft, skulle vi tænke stort, og vi blev enige om at konkretisere visionen sammen med Cebra arkitekterne i Aarhus. Så vi placerede verdens største skidome midt i Randers.

Skidome Denmark var et visionært projekt, der genererede masser af buzz, PR og kendskab til Danski. Websitet skidomedenmark.dk havde ca. 35.000 unikke besøg i ”kampagneperioden”, og ca. 3000 danske skifans diskuterede heftigt muligheden for skiløb i Danmark på domens Facebookside. Mere end 250.000 mennesker så på 2 måneder den 3 minutter lange præsentationsfilm for Skidome Denmark, og historien blev bragt i de fleste landsdækkende aviser samt blandt andet på TV2. Desuden er der skrevet flittigt om den store danske vision i den internationale presse.

Et spørgsmål, vi har fået mange gange fra kritiske journalister, er, om Skidome Denmark bare er en reklamekampagne? Er det en viral kampagne, der skal skabe kendskab til Danski og sælge skirejser? Og ja – det er det også. Selvfølgelig er det det. Men det er mere end det. Det er en reel vision! Bliver den til noget? Ildsjælene arbejder på sagen.

 

SkidomedenmarkWebsite