HVIS DU ER SKILØBER, VED DU, HVAD VI MENER.

Det var vores udgangspunkt, da vi skabte ”den bedste tid”, der er Danskis nye kommunikationsunivers. Reklame virker bedst, når man forstår sin målgruppe, og når man som produkt og ”brand” er relevant for samme. Og hvis der er noget, Danski har til fælles med sin målgruppe på rundt regnet 1 mio. danske skiløbere, så er det følelsen af skiløb.

Danski blev startet af passionerede skiløbere, der ønskede at dele ud af glæderne ved skiløbet. De ville arbejde med det, som interesserede dem mest, og blev også nogle af pionererne på markedet for skirejser i Danmark. Deres grund til at møde på arbejde hver morgen er i dag, mere end 30 år efter starten, stadig den samme. Skiløb til folket!

Markedet for skirejser er dog et helt andet i dag end for 30 år siden. Der er mange udbydere, og udbuddet af rejser er let at få et overblik over på nettet. Produktet ”skirejsen” er ikke så differentieret længere.

Destinationerne er stort set de samme. Priserne er tæt på at være ens. Man flyver med de samme fly og kører med den samme slags busser. Vejret og sneforholdene kan man som rejsearrangør ikke gøre noget ved, så når nu Danski hele tiden optimerer produktet så godt som muligt, hvad kunne vi så kommunikere andet end priser og destinationer?

Hvilken værdi kunne være noget værd for kunderne? Var det, at Danski brænder så hårdt for skiløbet og forstår skiløberen nok? Hvordan skiløberen kan længes, glæde sig og føle friheden, når hun glider gennem 30 cm puddersne. Hvordan man får tårer i øjnene, når man snuser frosten ind i snuden, og hvordan den første danske frostkolde vinterdag i november får filmen til at spole tilbage til sidste års skiferie og tænder længslen … Ja, det var nok.

Vi er rigtig mange, der ville ønske, at bjergene var meget højere i Danmark, eller at Tyskland var 500 km kortere.

TallmanStudio
Early Showfall

Musikken til ‘Den bedste tid’ er udviklet i samarbejde med Knowtheirname og indspillet i Tallman Studio i Aarhus.