aavf_12

VISUEL IDENTITET MED EN KLAR STEMME LAVET FOR
EUROPAS STØRSTE VOKALFESTIVAL.

Aarhus Vocal Festival er Europas største festival for rytmisk vokalmusik. Den favner bredt med et væld af koncerter, workshops, konkurrencer og coaching og har sit fysiske omdrejningspunkt i Musikhuset Aarhus, Det Jyske Musikkonservatorium og Ridehuset. Hovedintentionen med festivalen er at samle såvel amatører som topprofessionelle sangere fra den internationale vokalmusikscene.

AAVFs nye identitet blev lanceret i 2012 på festivalens website, Facebook, plakater, program, flyers og go-cards. Opgaven, deres nye identitet skulle løse, var at give festivalen et kommercielt udtryk og optimere deres kommunikation ved at tydeliggøre, hvad AAVF er og gør.

Samtidigt skulle udtrykket have fokus på innovation og kultur og sætte AAVF på verdenskortet. Formålet med løsningen er at udtrykke modernitet men samtidigt låne klassiske elementer fra musikkens verden. Stilen giver materialerne en stærk signalværdi, der kombinerer det moderne og larmende med det elegante og poetiske – en kombination der understreger AAVFs legende og eksperimenterende kant.

 

aavf_2